FOTOGALERIE

PŘESTAVBA, KTERÁ MÁ DUŠI

MB SPRINTER

Poté, co jsem dokončil svou první přestavbu, se i mým rodičům tento nápad začal líbit. Lákala je myšlenka volného, nezávazkového cestování, které dříve postrádali při cestování s velkými sériovými vozy. Moji dodávku jsem ale bohužel koncipoval pouze pro 2 a maximálně 3 osoby. Další úkol byl tedy jasný. Postavit dodávku pro celou rodinu, tudíž pro 5 osob. Naší prioritou byla soběstačnost, nenápadnost a komfort.

Výběr samotného auta byl jasný. Věděli jsme, že chceme Mercedes-Benz Sprinter. Každodenní hledání auta trvalo přes čtvrt roku, ale jednoho dne jsme ho konečně našli. Neváhali jsme a druhý den jsme mířili s 8 m vlekem do Mnichova. V tu chvíli jsme ještě netušili, pro jaký skvost jedeme. Na první pohled totiž auto nevypadalo moc dobře - špatný lak a koroze. Vlastně nic, s čím bychom si neuměli poradit. Srdce to ale mělo to nejlepší - 3 litrový 6 ti válec o výkonu 140KW s kroutícím momentem 460NM.

Po dovezení auta následovalo spoustu rodinných večerů, kdy jsme diskutovali, jak to vše uděláme. Koukali jsme na veliké množství Van tour videí, abychom nasbírali co nejvíce inspirace a navrhli tu nejlepší vestavbu, která by seděla všem našim potřebám.

Poté jsem na autě strávil okolo 800 set hodin a vše bylo hotovo. 

Technické specifikace stavby jsou níže pod fotogalerii.

Technické specifikace:

Elektřina je moje srdcová záležitost, takže tím rád začnu.

Baterie Lifepo4 7,4KWH(310AH24V)

Měnič 4Kw

Solární panely 3x 175W (525w)

Alternátor 330W

Indukční plotýnka 3,5kw

V naší dodávce nenajdete žádný plyn. Vaříme na indukční desce a vodu ohříváme elektřinou. I přes takto vysoké nároky mohu s klidem říci z reálných zkušeností, že se o elektřinu vůbec bát nemusíme, a to ani ve dnech, kdy nesvítí slunce. Baterii jsem sestavoval sám z vlastních článků. Baterie najdete ZDE.

Voda - další důležitý aspekt nezávislosti, který jen tak nezískáte ze slunce či alternátoru. Proto je důležité mít velkou zásobu.

180L nádrž na čerstvou vodu.

85L odpadní nádrž na vodu.

10L bojler na ohřev vody. Vodu je možné ohřívat jak elektřinou tak horkým vzduchem z nezávislého topení.

Jelikož celá naše rodina ráda sportuje důležitým bodem pro nás bylo to, abychom měli dodávku připravenou i do chladnějších podmínek jako například do hor. Proto je celá dodávka výborně zaizolována a je vytápěna nezávislým topením Planar 4Kw, které se stará i o vyhřívanou podlahu a vodu. 

Pro velký komfort je celá dodávka odhlučněná a při dlouhé cestě to opravdu oceňujeme. 

VW TRANSPORTER T5.1

Veronika a Marián mě oslovili na základě mých videí. Líbilo se jim, jak dodávku stavím a jak k tomu přistupuji. Dali přede mě nelehký úkol. Takové výzvy mě ale baví. VW Transportér má ložnou plochu pouze 2,6 m. Chtěli jsme ale zachovat co největší komfort a vytvořit dostatek úložného prostoru. Proto i v této vestavbě je vše, co byste čekali od velké dodávky. Uvnitř vestavby najdete nezávislé topení, vyhřívanou podlahu, 6 litrový bojler, 62 litrovou lednici, kuchyň s dřezem a s plynovým sporákem, 90 litrovou nádrž na čerstvou vodu a 55 litrovou nádrž na odpadní vodu. Dále pak rozkládací sprchu a postel o rozměrech 125x210 cm. Elektřinu jsme nenechali náhodě a dbali jsme hlavně na to, aby bylo auto co nejvíce samostatné. Celým srdcem elektřiny je baterie o výkonu 1280Wh (100ah Lifepo4), dobíjí ji solární panel o výkonu 175 Wp a pokud by ani to nestačilo tak baterii může dobíjet alternátor 660w. Velký důraz se dbal na kuchyň. Chtěli jsme, aby byla co nejvíce praktická, protože právě v kuchyni strávíte v takto malé dodávce mnoho času. Veronika a Marián měli zkušenosti ze sériových a domácích přestaveb Transportérů, kde jim vadila především nepraktičnost stolku v kuchyni. Stolek se vždy musel skládat a odněkud vyndávat. Proto jsme zde vymysleli jednoduchý systém stolku, který je zabudovaný v kuchyňské lince. Stolek se jednoduše rozloží během pár sekund do větší pracovní plochy. 

FIAT DUCATO L2H2

Vestavba pro 2 osoby. 

Výbava: Lednice, chemické wc, solární systém (350wp), 280ah baterie Lifepo4. 2000w měnič. Kompletní soběstačnost a nezávislost na elektrické energii. Nezávislé topení 2kw. Ventilátor maxxfann

FIAT DUCATO

Na tomto Ducatu se dělala pouze částečná přestavba. Jednalo se především o tyto části:

Elektrický systém (Baterie Lifepo4 280ah, MPPT, solární panely, nabíjení z alternátoru.)

Vyříznutí a nalepení oken 

Dřevěný rošt

Příprava vodního systému (montáž bojleru, 90l nádrže na pitnou vodu, 90l nádrž pod auto,)

Instalace nezávislého topení Planar 4kw

Otočné konzole pro přední dvě sedadla

Lakování vnějšího oplastování vozu 

Dokončení izolace

C. JUMPER

Moje první vestavba.